Wednesday, December 09, 2015

Take My Hand



*
 

Take my hand and draw me close to you 

Take my hand and let me take yours too 

Grab my hand and dance – just you and me 

Take my hand and take the leap with me. 


Hold my hand when you are far away 

A gentle touch, and I'll wait – patiently 

Take my hand and take my trust along with it 

Even if it’s shaking, don't let go, hold on to it. 


Take my hand and I will hold yours tight 

Hang on to me and let me be your guide 

Explore with me the world – inside and out 

Be silent with me, crazy, sad and loud. 


Take my hand and squeeze it when you feel alone 

Break down the barriers and let me be the one 

The one to laugh with, love with, live with, 

The one to travel, argue and agree with. 


Share with me your hand and take mine for it 

Share with me your heart and take mine as it is. 

//



//

Nimm meine Hand und zieh mich zu dir ran

Nimm meine Hand, sodass ich deine nehmen kann

Nimm mich bei der Hand und tanz, nur du und ich - wir

Nimm meine Hand und spring von der höchsten Klippe mit mir. 


Halt mich fest, egal wo du auch bist

Eine zarte Berührung nur, ich warte hier auf dich

Nimm meine Hand und mein Vertrauen dazu

Selbst wenn sie zittert, halt fest, lass nicht los.


Nimm meine Hand und ich halt deine fest

Lass dich von mir führen, halt dich an mir fest

Entdecke mit mir die Welt von allen Seiten

Sei mit mir mal still, mal verrückt, mal traurig, mal am schreien.


Nimm meine Hand und drück sie, wenn du dich einsam fühlst

Lass mich diejenige sein, mit der du dich gemeinsam fühlst

Mit der du lachen kannst, lieben kannst, leben kannst,

Mit der du reisen, streiten und dich wieder versöhnen kannst.


Teile mit mir deine Hand und nimm meine dafür

Teile mit mir dein Herz und nimm meins, es gehört dir.



* Note: this is probably the cheesiest poem i've ever written. But take the fact that i am still sharing it with you and the world as a proof of how much i love you. This is for you.

[Also, i tried to translate the original English version into German, but as it always is with translations, the meaning changed a bit.]